söndag 18 maj 2008

Danced my ass off

Yoo!

Ida har ja dansat House heela dagen! Vart dansshow i 2 omgångar i Aranästeatern. Sett allt från 50+are iförda cowboysklädslar som försökt sig på linedance till små duracell-kids som lekt hippa hip hopare. Mkt trevligt! Enda nackdelen va att väntetiderna mellan mina uppträdanden var så långa att man började klättra på väggarna och suget efter att köra lite kurragömma i det stora gymnasiet tillsammans me de andra kidsen var större än någonsin. Tyvärr så fick man inte vara i hela gymnasiet. Attans. Men istället så blev det ännu mer repetition av dansen, å det lönade sig! Tydligen var det väldigt uppskattat :D Så ja e glad! Känner mig sådär gött mör i kroppen, å med nya goa kontakter & upplevelser har det varit en väldigt go söndag.

En sak som slog mig när ja satt där i logen med bl.a. några små 8-åringar var att alla små barn nuförtiden har en mobil. ALLA! Å inte någon skruttig nokia 3310 utan riktigt moderna! Fan så mkt modernare än min sletna K700i! Å istället för att småpojkarna frågar varandra "Hur gammal är du?" eller "Har du en hund?" så är frågorna "Kan du skicka den våldtäktsmanlåten till mig?" eller "Har du bluetoo?" Vafan? Dom är så små att dom inte ens kan namnet Bluetooth. Jag hade nästan lust å skrika "Grow down!". Ni ska vara små å spela boll eller hoppa hopprep eller vafan som helst!
Men det gjorde jag inte. Vad ska jag göra liksom? Jag kommer nog ändå sitta som gammal kärring och oja mig över hur "dagens ungdomar" ser ut och beter sig. Jajaja! Nämen de e faktiskt lite creepy. Å små 6-åriga flickor blir råsminkade å ställde upp sig som dockor idag i "Modeskolan". Det är lite synd. Asså, mig gör det egentligen inget. Bara dom får ut nåt av det, passar på å vara barn och inte får aneroxi eller något annat hemskt så är jag nöjd. Å bara inte modellerna blir ännu mer trådliknande och ännu ledsnare så är jag glad. Jag får väl sno kidsens mobiler & necessärer å piska dom med hopprepen å skrika "Grow down, grow down!" så löser det sig.

oXo

M

Inga kommentarer: