måndag 26 maj 2008

En geografibok föll från mina axlar

Aaaaaaaaah!! Äntligen! :D ÄNTLIGEN börjar det tona ner rejält med skolarbetena! Känner mig så glad! I can smell summer break!

Å imon e de ledigt (hallelujah!) så vi ska förmodligen in till Götet å försöka hitta lite sommarkläder, brills å annat grejs. Ska bli så skönt att byta ut den något-mörka-med-endast- några-färgklickar-garderoben mot en helt ny och förhoppningsvis färgglad & ball garderob. :) Så trött på mina kläder att ja håller på att bekantas med middagen. Har ju inte hunnit göra så mkt kul som å t.ex. handla grejer p.g.a. mkt skolarbete. Å det går ju sååå mkt saktare också när man inte alls känner för det. Men nu är det över!


Va så gött idag när jag hann gå sakta till bussen å se att det faktiskt finns en park i Kungsbacka :O, den har man ju typ inte sett när man kommit där som en flåsande afganhund på väg till bussen. Satt på stationen istället för att gå in till Kungsmässan å bli bombaderad av intryck (reklam) å bara satt och tittade på allt folk som sprang förbi å tänkte "HAHA! Nu är det ni som önskar att ni var jag!".
På hemvägen från bussen kunde ja gå förbi Oasen (Valldas topnotch) å köpa en Cornetto Jordgubb å slicka på på vägen hem. Å inte det minsta dåligt samvete för att det var mitt i veckan. För vem fan bryr sig egentligen? Är det fel att njuta bara för att det är veckodag? Det är sommar för bövelen! Njut av livet! Titta bara på den härliga bilden to the right å se hur glada dom e. Ja tänker i alla fall försöka vara barn hela mitt liv. Eller i alla fall ha kvar barnasinnet. Den som säger att det är bättre att vara vuxen ljuger. ;) Titta på bilden så ser du svaret.

Jag säger som T-Bag från Prison break "God speaks, gentlemen!" - Det är sommar!

Ut & Njut!

Love

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej maddä, jag såg dig från bussen idag!! haha lite chokerande må jag säga! Btw så är bilden är göll!

Iamadorkbutihaveablog sa...

Hahaha! Vilket sammanträffande, ja såg dig me! :D Gracias Paulina ;) Va heter det på italienska nu igen? :P Prego vet ja iaf! ;)

Anonym sa...

Hihi, det heter Grazie! Arrivederci

Iamadorkbutihaveablog sa...

Aaah! Grazie Paulina! ^^

Anonym sa...

aaah vilket underbart inlägg! blir så glad av att läsa om dinja sommarkänslor/tankar! du får gärna lägga upp vad du har köpt=mkt intressant!

Iamadorkbutihaveablog sa...

ååå va go du e julia! Tack! :D Känns SÅ mkt roligare å skriva när det verkligen uppskattas =) Klart ja skriver upp va ja köpt! Fördelen e om ja hittar nåt bara :P Starta en blogg du me vettja! De e kämpekul! Ha de gött =) (L)