söndag 1 juni 2008

Domingo - 30-inläggssjubileum ;)

Detta e 30:e inlägget, shit va många det känns som! Men det känns inte som ja skrivit så många :P Sick!

Sitter å kollar på OS-kval i handboll å gnuggar axel med syrran min som gör mig döv av JAAAAAA-skrik. Muy bien! =) Hoppas verkligen Sveriges landslag går vidare till OS! Nu ser det däremot inte så bra ut *-) Damn! Heja heja!!

Kvällen igår på Tio & Peppe va väldigt trevlig å rolig =) Me riktigt god tre-rättersmiddag. Bilderna som kommer att få mig och förhoppningsvis er att dregla kommer förhoppningsvis snart upp. Förhoppningsvis. ;) (Update: Nu e bilderna nedanför om nån råkat missat de haha) Jag kan ju börja skriva lite om rätterna. (Planksteken e Alex) Men till förätt tog jag; vitlöksbröd med aioli (eller nu vad de heter, va rätt roligt å beställa), varmrätt: kycklingtallrik med kyckling(what?!)-tärningar som umgås med pommes frites i en mild sås. Starkt rekommenderad! Till efterätt blev det en lagom mjuk & härligt kladdig kladdkaka (goare har jag aldrig ätit på en restaurang) på en stor tallrik med en stor klick grädde bredvid, och en liiten skål med en vaniljglassgula. Allt detta på en tallrik! Får ju inte glömma den vackert ripplade chokladsåsen som satte pricken över i:et! Mumma!









På tal om saker som gör min haka blöt så har det kommit lite nya smaker på Ben & Jerry's glass. Ja har nämligen börjat samla på burkarna, dom e ju så balla, så ja bara måste utforska alla smaker. Titta & dregla!













Nu går det kaass för Sverige igen, gotta go!

Update:

Sverige förlorade tyvärr :/ Jajja, väldigt bra turnering totalt sett i alla fall.

oXo

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lät som en toppen-middag!Speaking of Ben & Jerry´s: Prova New york fudge och fish food!

Iamadorkbutihaveablog sa...

haha ja vet! :D Riktig jävla Ben & Jerry's reklam vi gör här på sidan du! ;D Good job! ;) Tänkte köpa Phish (som det av nån konstig anledning stavas :P) food ida men ångrade mig för ja vill köpa den New York Fudge istället.-Å den fanns inte på lilla Oasen. Men den verkar jäävligt god så de e nog värt å vänta. :P

Ska inte du skaffa en blogg oxå? :D
Skulle va kul å ge dig lite kommentater oxå =) ;) Ha det nice! :)

Anonym sa...

Fan va du slickar Ben och jerrys rövar asså. ;)

Iamadorkbutihaveablog sa...

haha aa ja vet xD Bra PR för dom asså! Men då kanske den blir populärare å priserna sänks så att den inte e så jävla dyr längre? hehe :P Man vet aldrig! Vem fan e du förresten? haha xD