söndag 22 juni 2008

Jordgubbstårta med luftgevär som aptitretare

Nu är midsommarhelgen snart slut! Och trots vädret har det faktiskt varit roligt! Fast ioförsig ska ja inte säga trots vädret för vi hade faktiskt ganska tur med vädret nästan hela midsommarhelgen!

Denna midsommarhelg tillbringades med släkt & familj, så först va vi hos farsmorsan på midsommarafton, å hon är ju för go'. Hon har ju lite problem som de flesta gamla me att det gör ont, men ändå är hon så glad. Å med drivkraft! ;) Som hon sa när vi pratade om något "förfärligt" med lagarna för gamla lr nåt:
- Om jag & Maj-Britt skulle regera så skulle det hända grejer! Å så skrattar hon sådär gött. ^^

Tror jag det! Inte för att du kan se detta farmor, men om du någon gång skulle surfasymötena så vet du att: du är så himla go' & ball! =)

Sen åkte vi vidare till några andra i släkten, bl.a. my plastic cousins. :P Vanliga, goda midsommarmaten som färskpotatis, sill (vilket ja inte stoppade i mun! +o() någon slags jordgubbstårta m.m. blev det. Å ja blev som ett litet barn igen när ja t.e.x fick leka pantgömme me plastkusinerna xD De e lika kul fortfarande! Tro mig! Men sen blev det ännu mer spännande än å ligga flämtandes bakom en rostig båt när vi fick fram luftgeväret. Å nu ska ja vara lite osvensk å säga att jag är stolt över att jag satte så många. I'm the man.

Det var något mer ja skulle skriva men jag kommer inte på det nu så hejdå. Kommatecken är överskattat.

;)

Det spöregnar i alla fall ute. är det mysigt. Inte sådär halvklart eller mesregn. De' sa va' ösregn!

Pys vettja!

Inga kommentarer: